суботу, 13 лютого 2016 р.

Про авторитет батьків і його роль у вихованні старшокласників



Мета. Ознайомити батьків з різними видами авторитету. Вирішити педагогічні задачі і з`ясувати роль авторитету у кожній сім`і.
Обладнання. Виставка книг на дану тему. Висловлювання видатних людей.
Велике зло нашого часу і велика, майже непереборна перешкода для успішної дії всіх засобів виховання в тому, що наші сучасні батьки і матері майже повністю втратили усвідомлення того, що вони щось, навіть все можуть зробити для виховання своїх дітей. Ця втрата багатьма батьками і матерями віри в самих себе є загальним джерелом безґрунтовності наших виховних засобів…
Песталоцці
Форма проведення. Зустріч «за круглим столом».
Хід зборів
І. Висвітлення теми і питань які виносяться для обговорення з батьками.
   Звідки ж береться батьківський авторитет? Як він організовується?
    Авторитет може бути організований в кожній сім`ї, і це навіть не дуже важка справа. Адже все, що роблять дорослі, дитина наслідує: нерідко можна почути в змісті розмов, інтонаціях голосу дитини осудження батьків, вчителів, а в манерах поведінки побачити звичні рухи мами чи тата.
    Не можна матері чи батькові один раз і назавжди завоювати авторитет у своїх дітей. Цей авторитет буде стійким, якщо батьки прагнутимуть множити його з року в рік. У дітей, починаючи з підліткового віку, спостерігається тенденція відходити від дорослих. Цьому сприяє і зростання в них критичного ставлення до інших. Тому вплив батьків на дітей багато в чому залежить від того, наскільки діти «приймають» вас, дорослих, як досконалу особу. Але більш за все, шановні батьки, дітям старшого шкільного віку подобається, коли їх розуміють, чуйно до них ставляться.
   Батьківська влада може правильно здійснюватися лише тоді, коли вимоги матері й батька будуть спрямовані на виховання майбутнього громадянина України. Вимоги батьків повинні бути розумними і єдиними. Підростаючи, дитина зрозуміє розумність цих вимог і буде дякувати за те, що іі привчили до їх виконання.
   На жаль, «нормальні стосунки» не всі батьки розуміють однаково. А.С. Макаренко виділяв такі види авторитету:
1.Авторитет пригнічування. Це найстрашніший вид авторитету, хоча і не дуже шкідливий. Більш за все таким авторитетом страждають батьки. Наприклад, батько вдома завжди кричить, завжди сердитий, на кожне запитання відповідає грубістю.
2.Авторитет відстані. Є такі батьки, та матері, які серйозно переконані в наступному: щоб діти слухались, потрібно менше з ними розмовляти, подалі від них триматися. Але іноді виступати в ролі начальства. Особливо цей вид авторитету люблять в інтелігентних сім`ях.
3. Авторитет чванливості. Це особливий вид авторитету, але, мабуть, більш шкідливий. У кожного є свої заслуги. Але деякі вважають, що вони найзаслуженіші, найважливіші діячі. Показуючи це своїм дітям, погано ставляться до оточуючих. І діти перед своїми товаришами виступають із чванливими словами, на кожному кроці повторюючи: мій тато – начальник і т.д.
4. Авторитет любові. Це в нас найпоширеніший вид брехливого авторитету. Багато батьків переконані: щоб діти слухались, потрібно на кожному кроці показувати їм свою любов. Ніжні слова, нескінченні ласки. В даній сім`ї, де існує такий вид авторитету, дитина все повинна робити з любові до батьків.
   Шановні батьки! А якими засобами ви завойовуєте авторитет в сім`ї? (Думки, виступи батьків)
А закінчити нашу зустріч я хотіла б такими словами: «Стежки й дороги нашого чудового саду, який зветься оточуючим світом, такі легкі, такі зручні, зустріч на них такі цікаві, якщо тільки «вихідні дані» вибрані вами безпомилково. Отже, самі знаходьте для себе правильні рішення, або всі вони йшли прямо від серця».
ІІ. Індивідуальна бесіда з батьками деяких учнів.
ІІІ. Підсумок зборів.

Немає коментарів:

Дописати коментар