четвер, 5 травня 2016 р.

КАРТОТЕКА ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ФОРМ ВИХОВАННЯ



           Пізнавальна діяльність: усний журнал, огляд знань, вікторини, вечір розгаданих і нерозгаданих тайн, тиждень науки і техніки, психологічний практикум „Навчаємось спілкуванню”...
Цінністно-орієнтовна діяльність: зустрічі в літературній (музичній, театральній...) вітальні, конкурси-посвяти, ювілейні вечори, вахта пам’яті, відвідування музеїв, бесіди з морально-етичних тем, години цікавих зустрічей, дискусійні ігри (дебати, „Дискусійні гойдалки”)...
Трудова діяльність: робота щодо відновлення пам’яток старовини, чергування, обладнання спортмайданчиків, свято праці, презентація професій, турнір умільців, виставка технічної творчості, тиждень ремесел...
Суспільно-корисна діяльність: школа активу, акції милосердя і благодійності, свято гри і іграшки для малят, мітинг, акції солідарності, вахта пам’яті, „жива” газета.
Художньо-творча діяльність: новорічний (осінній) бал, вечір художньої самодіяльності, літературно-художня композиція, вечір авторської пісні, літературний альманах, музична (літературна) вітальня, диспут, відвідування театру.
Фізкультурно-спортивна діяльність: день здоров’я, туристичний зліт, турпохід, вечір комічних естафет, турнір лицарів, спортивний „вогник”, школа здорового способу життя, день бігуна...
Діяльність вільного спілкування: вечір авторської пісні, екскурсії в природу, концерт „Шукаємо таланти”, вечір поезії, „Дівичник”, „Хлопчатник”, поїздки, прогулянки, конверт відвертості, психологічні ігри і тренінги, день іменинника...
  
                                             Деякі нетрадиційні форми виховної діяльності

Публічна лекція (лекція для широкого кола публіки): 15-20 хвилин насиченої яскравої інформації, з незвичайними прикладами і фактами, яскравим естетичним облаштуванням, дозволяють „висвітити” ставлення до предмета або події, які розглядаються.
Сократівська бесіда: розгорнутий розгляд багатьох варіантів розв’язання поставленої проблеми способом почергової постановки додаткових питань з послідовними відповідями, які поступово приводять до істини.
Дискусійні гойдалки: дві групи ведуть бесіду в ритмічному чергуванні суджень із запропонованої теми.
Інтелектуальний аукціон: ігрова форма інтелектуального змагання (щоб „купити” запропонований „товар”, потрібно пред’являти „оплату” у вигляді певного обсягу знань про цей „товар”).
Розмова при свічках: відверта розмова на теми інтимно-особистісного спілкування, етичного змісту життєвих цінностей.
День генія: серія яскравих змістовних актів як пізнавального так і цінніснтно-орієнтовного плану, який проводиться протягом одного дня і присвячені одній особистості великої людини, найчастіше пов’язаних з ювілейною датою.
Круглий стіл з гострими кутами: виявлення і обговорення думок учнів з приводу гострих проблем сучасності на основі зібраних раніше дискусійних матеріалів.
„Сюрпризи дружби”. Мета: зміцнення міжособистісних стосунків через „сюрпризи”: виконання на честь когось пісні, танцю; пригощання, виготовлення поробок.
П’ять хвилин з однією картиною (поезією, музичним твором...).
Конкурс сміхаїзмів (смішних афоризмів і анекдотів).
Ярмарок корисних порад: „купування” та „продавання” порад. „Покупець” вислуховує всі поради, а потім купує ту, яка найкраща.
Стрейнджпейтинг-холл (з англійської „зала химерних малюнків”, „музей незвичайного живопису”): виставка картин і малюнків в незвичайній техніці виконання:
·       Викладається родзинками і сухофруктами, а потім випікається;
·       Збирається як аплікація з кольорових паперових контурів, общипаних пальцями без допомоги ножиць.
·       Випалюється крізь лупу.
·       Накапується фарбою на папір піпеткою.
·       Складається з пелюсток різних квітів і т.п.
Фестиваль мистецтв (своєрідний огляд талантів).
Гіннес-шоу: конкурсна програма незвичайних і несерйозних змагань на визначення най-най-най...
Турнір: форма виховання пізнавальної активності, в якій можуть взяти участь всі учні.
Ігровий марафон (спортивний, музичний, профорієнтаційний, інтелектуальний...): ігри об’єднані однією виховною метою, змістом, які проводяться в одній групі на протязі певного часу.
Музичний клуб: традиційна форма групової роботи з підлітками і молоддю. Завданням клубу є популяризація кращих зразків сучасної класичної і народної музики, розвиток музичного смаку і естетичної культури.
 Упорядковано Шолудько А. П.


Немає коментарів:

Дописати коментар